jak już jesteśmy w temacie skrzyń biegów to posiadam skrzynię GGU (ponoć chyba najdłuższa) którą zakupiłem do O1 (którą chciałem robić na 230KM) no ale że plany mi się pozmieniały i zakupiłem O2 4x4 i ją będę robił to skrzyni muszę się pozbyć zainteresowanych zapraszam na PW
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Witam.
Czy ktoś może ma ciekawą alternatywę dla standardowej 5-tki dla silnika 1.9 BXE?
Włożenie tam 5 biegowej skrzyni przez producenta to istna głupota. Żeby na 5 biegu przy 100 Km/h mieć ok 3 obrotów? Samochód rozkula się nawet do 200 tylko wtedy wchodzi już pod 4 tys. :/
Czy bawić się z przełożeniem czy szukać 6? Jak tak to gdzie najlepiej?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TriggerWitam.
Czy ktoś może ma ciekawą alternatywę dla standardowej 5-tki dla silnika 1.9 BXE?
Włożenie tam 5 biegowej skrzyni przez producenta to istna głupota. Żeby na 5 biegu przy 100 Km/h mieć ok 3 obrotów? Samochód rozkula się nawet do 200 tylko wtedy wchodzi już pod 4 tys. :/
Czy bawić się z przełożeniem czy szukać 6? Jak tak to gdzie najlepiej?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750hmmm skrzynia GGU z Ibizy ma dłuższe przełożenia poczytaj na necie, akurat mam taką na zbyciu możesz przełozyć całą albo tylko koła 5 biegu. Ze skrzynią 6 sporo roboty będzie ale za to sprzęgło większe wtedy masz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TriggerZamieszczone przez xman750hmmm skrzynia GGU z Ibizy ma dłuższe przełożenia poczytaj na necie, akurat mam taką na zbyciu możesz przełozyć całą albo tylko koła 5 biegu. Ze skrzynią 6 sporo roboty będzie ale za to sprzęgło większe wtedy masz
bierzesz ETKę i jedziesz BXE fabrycznie wychodziły ze skrzyniami 6b tak jak moja (co prawda z jednej strony mam przystawkę do haldexu wiec długość półosi jest inna) ale poza tym wszystko inne powinno pasować półpsie przeguby itd. porównaj sobie numery w etce między wersją 6b a 5b i będziesz widział
Komentarz
-
-
Drążę temat jeszcze, bo piątka u mnie nie jest jeszcze wymieniona. Znalazłem trzy skrzynie MFX, LNJ, MAB z przełożeniem piątki 35/52 czyli 0.67 w nowym Rapidzie i w Fabii.
Skrzynia o oznaczeniu MAB z Fabii ma identyczne przełożenie główne jak skrzynia LVN w Octavii, tylko w etce nie pasuje mi oznaczenie kół. Notabene synchronizatory piątego biegu są identyczny we wszystkich w/w skrzyniach.
MFX Załączane 02T31158AQ 35/52
MFX Stałe 02T311361C 35/52
LNJ/MAB Załączane 02T31158Q 37/50
LNJ/MAB Stałe 02T311361C 35/52
Mógłby ktoś sprawdzić to koło załączane w MAB, dlaczego jest różnica i jest 37/50 a nie 35/52. Błąd w Etce czy co?
Komentarz
-
-
Kolejna zmiana przełożenia 5 biegu - teraz jest 0.67.
Prędkości:
130 km/h - troszkę ponad 3200 obr/min
140 km/h - 3500 obr/min
150 km/h - trochę ponad 3800 obr/min
Prędkości brane z licznika cyfrowego z zestawu wskaźników.
Jutro postaram się sprawdzić, tak jak poprzednio, prędkości przy 3000 i 4000 obr/min.
Jeśli wszystko będzie dobrze to niedługo na sprzedaż będzie przełożenie 0.74.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez pejoteraz jest 0.67
[ Dodano: Wto 16 Wrz, 14 13:34 ]
Zamieszczone przez czernobyldołączam do pytania kolegi powyżej o dynamikę
oraz jeśli można - przy jakiej prędkości jest 1500 / 2000 rpm? chodzi mi o orientacyjną informację, przy jakiej minimalnej prędkości można włożyć V bieg do toczenia się w kolumnie/jechania
Zmieniając przełożenia miałem świadomość, że będę musial "ciągnąć" na IV biegu. Jednak jazda po autostradzie 120 km/h aby spalanie było rozsądne denerwowała mnie. Teraz mogę jechać spokojnie 140 km/h, spalanie mniejsze niż przy 120 km/h. W mieście używam IV biegu a poza miastem V bieg wrzucam po przekroczeniu 90 km/h. Po prostu teraz częściej muszę zmieniać biegi, ale na autostradzie nie ciągnę się jak żółw.
Komentarz
-
-
hizoku,tak tylko zębatki 5b zostały wymienione, cena nowych to tak koło 1tys.pln ja zdobyłem lekko używane to mnie ciut taniej wyszło :P
Zamieszczone przez navigator...147 to wskazania łgarza
pejo, tak wszystko gra THX
Powiem, że nie widzę żadnej dziury między 4, a obecną 5, czuć jedynie, że się jednak troche dłużej rozpędza na 5, ale nie staciło nic na mocy przy pokonywaniu wzniesień na autostradzie takich jak np. góra św. Anny czy podjazd pod Balice A4.
Co mnie martwiło bo wszyscy fachowcy z którymi rozmawiałem twierdzili, że pod górę będzie auto słabło i będzie trzeba redukować na 4, a tu jednak okazało się, że nie mieli racji.
Przy 100-130km/h po wciśnięciu gazu auto się zbiera pod górę bez problemu na 5b z tym przełożeniem 0.74.
Komentarz
-
-
jeszcze napiszcie orientacyjnie, ile orientacyjnie kosztuje i trwa operacja wymiany ww. kół V biegu? powoli dojrzewam do upgrade, ale jeszcze nie wiem, czy mnie obecnie stać wersja 0,74 ze zrzutów leonn'a wygląda na idealnie spasowaną "piątkę" do 1.6BSE, przynajmniej jak dla mnie - powyżej 140km/h i tak nie śmigam
no, i jakby ktoś miał od razu do polecenia mechanika od takiej operacji w Poznaniu lub okolicy to poproszę - nie zostawię przecież do rozgrzebania skrzyni byle komu
Komentarz
-
Komentarz